5 tips voor de allermooiste advertentie

Het maken van een advertentie op Jouwdagbesteding is natuurlijk hartstikke leuk, maar het kan tegelijkertijd best lastig zijn. Want hoe zorg je er nou voor dat jouw advertentie er tussenuit springt zodat de kans dat een gebruiker op jouw advertentie reageert zo groot mogelijk is. Met deze 5 tips helpen we je in ieder geval op weg. Wel ga ik ga je meteen al teleurstellen: een succesformule voor de allerbeste advertentie bestaat niet. Gelukkig maar, want hierdoor is iedere advertentie uniek en heb jij de vrijheid om jouw dagbesteding het allerbeste neer te zetten.

1. Bedenk vooraf wat de unieke kenmerken zijn

Wat altijd werkt voordat je een advertentie schrijft is dat je vooraf kort en kernachtig op papier zet wat jouw dagbesteding uniek maakt. Probeer dit vanuit de ogen van een gebruiker te bekijken. Dit is belangrijk omdat sommige unieke kenmerken voor jou vanzelfsprekend zijn, terwijl dit voor een gebruiker juist belangrijk is om terug te lezen in een advertentie. Wanneer je een stuk of 4 – 6 échte USP’s (Unique Selling Points) hebt opgeschreven, kun je hier vervolgens je advertentie omheen schrijven.

2. Verleid met mooie afbeeldingen

Wellicht een open deur: een foto zegt meer dan duizend woorden. Niet heel letterlijk, maar de juiste foto’s dragen enorm bij aan het gevoel wat je bij de gebruiker kunt overbrengen. Ga aan de slag met goed fotomateriaal om iedereen die op jouw pagina komt te ‘verleiden’. Er zullen ongetwijfeld meer dan andere personen op je advertentie terecht komen dan alleen maar de gebruiker. Plaats een foto van de buitenkant van jouw dagbesteding, een kijkje in de keuken (misschien wel letterlijk), een foto van het team en een foto van één van de werkzaamheden. Let er wel op dat je de bestandsgrootte van je foto verkleind. In deze blog leggen we dit uit.

3. Omschrijf kernachtig de werkzaamheden

In deze tijd wordt er steeds minder gelezen en hechten websitebezoekers steeds meer waarde aan kernachtige taal. Schrijf de werkzaamheden daarom kernachtig op. Door de werkzaamheden kernachtig neer te zetten, houd je langer de aandacht van de lezer vast. Hierdoor wordt de kans dat een gebruiker contact met jouw dagbesteding wilt leggen vergroot.

4. Vul de ‘wat past bij jou’ vragenlijst in

Met de ‘wat past bij jou’ vragenlijst wordt er op een laagdrempelige manier naar de voorkeur van een gebruiker gevraagd. Zo is één van de vragen bijvoorbeeld of de gebruiker liever in een rustige of drukke omgeving verblijft. Op basis van deze vragen komt naar voren welke dagbesteding het beste past. Door deze vragen zorgvuldig in te vullen wordt de kans op een plezierige samenwerking aanzienlijk vergroot. De ‘wat past bij jou’ vragenlijst vind je op de aanbodpagina.

5. Schakel onze hulp in

Ben je met veel enthousiasme begonnen aan het maken van jouw dagbestedingsadvertentie, maar loop je toch vast? Geen probleem. Wij helpen je graag verder om samen een mooie advertentie te maken. Voor ons is het bijvoorbeeld een kleine moeite om jouw foto’s op maat te maken en te bewerken zodat ze net iets mooier uitkomen. Ook voor andere vragen kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Jouwdagbesteding zorg(t) voor verbinding!

Neem vrijblijvend contact met ons op

3 + 3 =

Ruben-van-jouwdagbesteding